Mazda RX8
Mazdin rotacioni motor se vratio i ovog puta je u sportskom kupeu nazvanom RKS-8. Srce Mazde RKS-8 je motor, svakako, i da bi pojačao tu ideju, ovaj mali kupe okićen je trouglastim oblicima koji oponašaju dizajn rotora motora. Motor RKS-8 pod nazivom Renesis je mali i lagan. Budući da je postavljen nisko i prema centru automobila, i težište je takođe nisko. Ovo čini RKS-8 idealnim plesnim partnerom u zaleđu. Posle nekoliko oštrih zavoja uživaćete u njegovom balansu i shvatićete zašto se mali, lagani automobili tako dobro snalaze
Srce ovog potpuno novog automobila je rotacioni motor Renesis. Iako istiskuje samo 1,3 litra, on proizvodi vrlo impresivnih 238 konjskih snaga i zvuk motora koji je prilično jedinstven. S obzirom na brzinu gasa, motor cvili od veselja.
Rotacioni motor nema tradicionalne klipove i cilindre. Umesto toga, četiri procesa usisavanja, kompresije, sagorevanja i izduvavanja izvode se okretanjem para rotora trouglastog oblika u komore za sagorevanje u obliku čahure da bi se proizvela snaga motora. Zapremina motora se ne meri potpuno isto kao klipni motor, pa je bolje uporediti izlaznu snagu nego veličinu motora. U poređenju sa tradicionalnim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, rotacioni motor je 60 odsto manji od V-6 slične snage. Vrti se vrlo slobodno i prilično je glatko. Jedini nedostaci motora su nedostatak obrtnog momenta pri malim brzinama i činjenica da postane prilično žedan ako postanete prevrtljivi sa gasom.