Da li se isplati web shop?

Koliko često naručujete dostavu hrane jer nemate vremena ni da je spremite, a ni da odete po svoju narudžbinu do restorana? Koliko puta ste poželeli da vam neke patike, igrice ili JBL bežićni zvučnici stignu pošiljkom na adresu, a ne da idete do radnje i da tražite svoj broj, čekate u redu i sl.?

U današnje moderno doba došlo je do raznih promena, ali ljudska potreba za kupovinom je možda čak i izraženija nego ranije. Većina ljudi teži ka stalnom napretku kroz poslovni i društveni aspekt života. Svi bismo voleli bolju poziciju na poslu, veću fizičku spremnost, perfektno zdravlje i iskrene međuljudske odnose. Napredak i novina su današnjem društvu potrebni i kroz najmanje aktivnosti. Nov automobil, nova garderoba, nov način ishrane i nova torba nešto su za čime žudi većina stanovništva. Naravno, velika je razlika između pohlepe i želje za napretkom. Nema ništa loše u tome što želimo sebi i našim bližnjima da obezbedimo ono što smatramo potrebnim. 

Pandemija prouzrokovana coronavirusom oslabila je mnoge privredne grane i ekonomiju skoro svih država. Turizam i ugostiteljstvo su jedne od najoštećenijih delatnosti, a ljudi širom sveta morali su svoje živote da prilagode novonastaloj situaciji i merama. Mnogi firme su našle alternativne načine rada, mnoge su svoje zaposlene prebacili na rad od kuće i, nažalost, mnoge firme su otišle u stečaj. Firme koje su se izborile sa otežanim okolnostima poslovanja uspele su u tome zahvaljujući svojoj fleksibilnosti. Mnogi restorani su počeli da vrše dostavu hrane, kafići su nudili napitke za poneti, a sve firme koje se bave trgovinom potencirale su svoje web shop-ove.

Web shop je omogućio mnogim firmama da nastave sa poslovanjem kao da pandemija nikada nije ni uticala na njihove rezultate. Prodaja putem interneta kupcima omogućava detaljan prikaz robe poput vrste materijala, dostupnih veličina i boja, cene i sl. Svaki web shop treba da sadrži sliku proizvoda, opis i uputsvto korišćenja ili održavanja i, naravno, cenu. Pandemija nije jedini razlog zašto je internet prodavnica budućnost svakog poslovanja. Ljudi su i pre coronavirusa uveliko uviđali prednosti kupovine iz topline svog doma. Mnogim ljudima radno vreme i druge obaveze nikako ne dozvoljavaju obilazak fizičkih radnji, pogotovo onih koji su na drugom kraju grada. Neki ljudi generalno ne vole gužvu niti imaju nameru da probaju stvari pre kupovine, te je za njih internet kupovina idealno rešenje.

Dakle, osnovne prednosti izrade internet prodavnice su te što ne postoji vremenska ili geografska ograničenost. Vidljivost vašeg sajta je moguća u svim delovima sveta tokom čitave godine. Ne postoje dodatni troškovi za održavanje fizičkog prostora (prodavnice), niti dodatnih izdataka za zarade radnika. Kada je u pitanju web shop vi, kao vlasnik, možete biti jedini zaposleni. Trošak koji imate prilikom izrade sajta nije ništa u poređenju sa prednostima koje ćete dobiti čim prebacite deo poslovanja na internet platformu.

U Srbiji kupovina putem interneta tek je u procesu razvijanja, dok je u svetu odavno utemeljena. Stariji ljudi nisu toliko poverljivi prema ovom načinu kupovine, dok se mladi navikavaju na ovaj način kupovine i cene to što dobijaju ono što im je potrebno uz minimalan napor. Internet prodavnice su budućnost jer 90% proizvoda i usluga je moguće prodavati na ovaj način i zbog toga će web shop uvek biti ispativ.