Adaptivni tempomat
Poslednjih godina sve više automobila srednje klase dolazi sa prilagodljivim tempomatom kao deo standardne opreme ili se može nabaviti uz dodatnu cenu, dok je ranije ovaj sistem bio rezervisan za vozila više klase
Osnova ovog sistema je sofisticirani radar, koji se nalazi u gornjem delu poklopca motora i očitava brzinu i udaljenost od vozila ispred. U nekim modelima vozila, ovaj radar sa IC kamerom čini deo bezbednosnog sistema. Radi na principu aktiviranja kočnica bez reakcije vozača u cilju zaštite vozača od potencijalnog sudara, tj kontakta sa drugim vozilima, biciklistima, pešacima, životinjama itd.
U poređenju sa klasičnim tempomatom, prilagodljivi tempomat ACC doprinosi poboljšanju udobnosti i smanjenju stresa za vozača održavanjem zadate udaljenosti od vozila ispred.
ACC automatski prilagođava brzinu da prati vozilo ispred, u skladu sa podešenom udaljenošću. Sistem automatski usporava vozilo kada počne da se približava sporijem vozilu, ako je potrebno sa blagim aktiviranjem kočnica. Ako vozilo ispred poveća brzinu, ACC takođe povećava brzinu vozila, do podešene maksimalne brzine.
ACC se ponaša kao klasični tempomat ako ispred nema drugih vozila. Tokom vožnje nizbrdo, održava zadanu brzinu aktiviranjem kočnica. Vozač samo treba da drži upravljač pod kontrolom, a sve ostalo radi ACC sistem.
Vozač kontroliše rad ACC sistema pomoću prekidača na upravljaču ili uz pomoć navigacije (displeju na modernim kolima), birajući “blizu”, “srednju” ili “daleku” udaljenost, što se odnosi na udaljenost od vozila ispred ako postoji takva opcija . Funkcije ACC sistema razlikuju od modela do modela i samog proizvođača automobila.
Prilagodljivi tempomat pokazao se izuzetno korisnim u uslovima slabe vidljivosti, poput magle. U ovom slučaju sistem lako prepoznaje vozila ispred, čak i ako ih vozač još nije uočio i automatski usporava vozilo.
Ako vozite desnom trakom autoputa i uključite tempomat zadatom brzinom npr od 130 km / h,a ispred vas je vozilo čija je brzina 100 km / h, pri približavanju sporom vozilu ACC će odgovoriti smanjenjem brzine kretanja. Ako odlučite da promenite traku na levoj traci i krenete na obilazak, ACC će registrovati da u levoj traci nema više vozila i automatski povećati brzinu na podrazumevanih 130 km / h bez pritiskanja papučice gasa ili davanja automobilu novu komandu.
Ovaj korisni sistem ima i svoje nedostatke pored prethodno navedenih prednosti, a to je da prigušuje vozačeve reflekse i ima blago sedativno dejstvo na vozača tokom dugih noćnih vožnji autoputem, i bez obzira na njegove mogućnosti, uvek treba da zadržite ruke na volanu i obratite pažnju na saobraćaj.oko sebe.
U savremenim automobilima postoji mnogo više sistema koji poboljšavaju vožnju i delimično se oslanjaju na ACC. Neki od ovih sistema su sistem Lane Keep Assist, koji održava vozilo u traci korektivnim skretanjem, a ako vozilo napusti traku, aktivira se upozorenje o napuštanju trake, sistem za automatsko kočenje u nuždi koji koči bez reakcija vozača opasnost i mnogi drugi.