UPOREDJIVANJE SERVISA
Pitali smo koliko košta prvi servis u ovlašćenim servisima za vozila iz B i C segmenta. Potvrdile se da održavanje automobila pojedinih marki uopšte nije jeftino, imajući u vidu cene po kojima se prodaju.
Kada nabavljamo novi automobil, malo je onih koji razmišljaju o troškovima održavanja. Često se dešava da povoljna cena pri kupovini, kao i višegodišnja garancija, samo znače veće troskove kasnije. Kupac je „vezan“ garantnim rokom za ovlašćeni servis i jedino mu preostaje da plaća svoju lakomislenost ili možda, bolje reći, neupućenost.
Kako bi smo pojasnili ovu situaciju, oktobra ove godine sproveli smo telefonsku anketu prema ovlašćenim servisima naših uvoznika i distributera u Beogradu.Anonimnu. Ista pitanja za sve – koliko košta prvi, redovni, servis za vozila iz B i C tržišnog segmenta? U pitanju su, nova vozila najprodavanijih marki u Srbiji, i to po sistemu biraj nasumično. Tako smo se u kategoriji malih automobila odlučili za najosnovnije verzije sa benzinskim motorom od 1,2 do 1,3 litre sa 70 do 90 KS, dok smo kod vozila iz niže srednje klase, izabrali ona sa 1,5 do 1,7 litara radne zapremine i od 75 do 130 KS, sve u zavisnosti šta koji zastupnik ima u ponudi.
Iz rezultata se vidi da će, bar što se tiče odlaska na prvi redovni servis u roku, kod nas najbolje proći vlasnici modela FIAT Panda 1.2 jer u ovlašćenom servisu “AK Kompresor”, cena iznosi 11.000 dinara. To znači da oni koji imaju Dacia Sandero 1.2 nisu u prednosti, mada je cena od 12.500 dinara u ovlašćenom servisu “HIT Auto” korektna. Međutim, još prijatnije iznenađenje predstavlja činjenica da je čak povoljnije imati VW Polo 1.2 TSI i da je za njegov prvi servis kod kompanije “Porsche Sever Beograd” potrebno izdvojiti tek 500 dinara više od najniže cene koju smo u svim telefonskim ragzovorima čuli.
Kada je reč o servisu vozila niže srednje kategorije, onog iz tržišnog C segmenta, još sa dizel motorom, situacija je interesantnija. Ovde u prvi plan dolaze Dacia Logan 1.5 dCi kao I pomalo neubičajeno zbog predrasuda u našem narodu, VW Golf sedme generacije sa 1.6 TDI motorom. To znači da u servisima “HIT Auto” i “Porsche Sever Beograd”, za prvo “viđenje” treba izdvojiti identičnu sumu od 16.500 dinara. Pri tome, radi se o kompletnoj usluzi i zameni svih delova, originalnim, odnosno bez nekih “specijaliteta”, mada nam je i u prvom slučaju ponuđeno da se filter goriva ne menja, te da to onda “štedi” dodatnih 5.500 dinara! Za tačno 1.500 dinara skuplji je prvi servis, kod firme “HIT Auto”, ali za model Renault Megane 1.5 dCi